Jak to bylo v září

14.05.2013 14:54

Děti dostaly Živou abecedu, nakladatelství Nová škola. Začátkem listopadu dostanou slabikář. Živá abeceda je opravdu pěkná. Velmi hezké obrázky, doplňovačky, mřížky, vykreslovací obrázky s písmenky. Čtení nám problémy nedělá. Jenom neumíme slabikovat. Ale naše paní učitelka toleruje obě metody čtení, tak se nemusíme bát.

Procvičují rozvoj řeči, sluchového a zrakového vnímání (vyprávění pohádky o perníkové chaloupce, vyznačení cesty, kterou dojdou Jeníček a Mařenka k perníkové chaloupce, mistička na stole, pod stolem, u stolu, spojit pravou a levou polovinu obrázků).

Procvičování soustředěnosti, zaměřené pozornosti a paměti (hledání dvojice naprosto stejných tvarů, nakreslit shodné řádky geometrických tvarů).

Poznávají co je slovo - slabika.

Hlásky a písmena m M, l L, s S, p P (pojmenovat obrázky a říct, kde je hláska m, l, s, p – na začátku, uvnitř nebo na konci slova, vyznačit slabiky (. -) krátká - dlouhá, vybarvovat políčka s písmenem m M, l L, s S, p P rozdělit slova na slabiky, položit písmeno M, L, S, P na správné políčko mřížky, číst řádky písmen a skládat stejné řádky ze skládací abecedy).

Hlásky a písmena a A, o O, u U, e E, i I (Pojmenovat obrázky a říct, kde je hláska a, o, u, e, i - na začátku, uvnitř nebo na konci slova, pojmenovat obrázky umístěné v písmenu A, O, U, E, I a říct, zda slova obsahují hlásku a, o, u, e, i, doplnit do mřížky písmeno A, O, U, E, I).

—————

Zpět